تبلیغات
باشگاه معلمان ایران - خبرخوش برای «فرهنگیان» درهفته معلم !

خبرخوش,ب,«فرهنگیان»,درهفته,معلم,

خبرخوش,ب,«فرهنگیان»,درهفته,معلم,

خبرخوش,ب,«فرهنگیان»,درهفته,معلم,

خبرخوش,ب,«فرهنگیان»,درهفته,معلم,

خبرخوش,ب,«فرهنگیان»,درهفته,معلم,
خبرخوش,ب,«فرهنگیان»,درهفته,معلم,
اخبار آموزش و پرورش,دانشگاه فرهنگیان,باشگاه معلمان ,باشگاه معلمان جوان ایران,فیش حقوقی,ضمن خدمت,فرهنگیان ,
لوگوی حمایتی

باشگاه معلمان جوان ایران

برای حمایت از ما کد زیر را در وبلاگ یا وبسایت خود قرار دهید

خبرخوش,ب,«فرهنگیان»,درهفته,معلم,
خبرخوش,ب,«فرهنگیان»,درهفته,معلم,
نظرسنجی
به نظر شما رتبه بندی معلمان واقعا خواهد توانست در عمل از چند شغله بودن معلمان جلوگیری نماید؟




دسترسی سریع
اخبار آموزش و پرورش,دانشگاه فرهنگیان,باشگاه معلمان ,باشگاه معلمان جوان ایران,فیش حقوقی,ضمن خدمت,فرهنگیان ,اخبار آموزش و پرورش,دانشگاه فرهنگیان,باشگاه معلمان ,باشگاه معلمان جوان ایران,فیش حقوقی,ضمن خدمت,فرهنگیان ,
آرشیو مطالب
لینک دوستان
نویسندگی در باشگاه
خبرخوش,ب,«فرهنگیان»,درهفته,معلم,
ارسال شده توسط : مجتبی رحیمی
ارسال شده در تاریخ : شنبه 12 اردیبهشت 1394
اسماعیل عبدی در رابطه با مطالبات معلمان طی ماه های اخیر گفت: بدنه آموزش و پرورش به شکل خودجوش در اواخر بهمن و سوم اسفند سال گذشته، اعتراضاتی را ترتیب دادند و در شبکه های اجتماعی به توافق رسیدند و اعتراضاتی را سازماندهی کردند، اما در بین این اعتراضات بیانیه هایی به نام کانون معلمان صادر می شد که در آنها گفته می شد کانون صنفی معلمان طی بیانیه محرمانه ای از همکاران خود دعوت کرده که مثلاً در بازه های زمانی خاص سر کلاس های درس حاضر نشوند که مسوولیت حقوقی آن متوجه ما بود که در مورد آن اطلاع رسانی کنیم  و به همین منظور تشکیل جلسه داده شد و دو موضوع در این جلسه بررسی شد؛ ابتدا اصل اعتراض و دیگری بیانیه های محرمانه ای بود که به شکل جعلی صادر می شد.

عبدی


تجمع اعتراضی معلمان کشور در هفته معلم برگزار می شود
وی افزود: در مورد اصل اعتراض، اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان اصل اعتراض را پذیرفتند و نسبت به آن واکنش مثبت نشان دادند و طی بیانیه ای به اطلاع دیگر همکاران رساندیم که اصل اعتراض مورد پذیرش است زیرا وضعیت آموزش و پرورش نابسامان است که بر این اساس، اعتراضات روز 10 اسفند برگزار شد، پس از آن نیز شروع به  چانه زنی و بردن طومار و دیدار با مسوولان کردیم تا بدانیم که به چه شکل می توان حق فرهنگیان را گرفت.

دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران با بیان دیگر اعتراضات معلمان بیان داشت: موازی با این حرکت ها، تعدادی شکایت در دیوان عدالت اداری انجام شد که بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر افزایش فوق العاده شغل معلمان از 800 امتیاز به 1500 و 2000 بود که خوشبختانه با افزایش یافتن شکایت ها دیوان، رأی را به نفع فرهنگیان صادر کرد و فوق العاده شغل فرهنگیان از 800 به میانگین 1300 ارتقا یافت؛ هر چند اعتراضات ادامه دارد اما اولین دستاورد اعتراضات اخیر اجرای بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری بود.

عبدی در خصوص دومین دستاورد اعتراضات اخیر معلمان اظهار داشت: دومین و مهمترین دستاورد آن، اتحاد همه معلمان ایران برای مطالبه حقوقشان بود و گروه های خودجوش معلمان در شبکه های اجتماعی به توافق رسیدند که در تاریخ پنجشنبه 27 فروردین 94 اعتراض و تجمع داشته باشند؛ بنابراین معلمان در ادارات کل تجمع کردند و خواسته های خود را به شکلی کاملاً مسالمت آمیز مطرح کردند؛ این در حالی بود که حتی تشکل های صنفی هیچ نقشی در این تجمعات و موضع گیری در ارتباط با آن نداشتند.

وی ادامه داد: پس از آن، جلسه شورای مرکزی تشکل های صنفی برگزار شد و تصمیم گرفته شد که مصادف با هفته معلم در شهرستان ها مقابل ادارات کل و در تهران مقابل مجلس شورای اسلامی اعتراض مسالمت آمیز خود را مطرح کنند که در این خصوص بدنه آموزش و پرورش نیز با ما همراهی کرده است.

 

 

برای حق غذای روزانه و فوق العاده ویژه و حق همطرازی برای معلمانی که فوق لیسانس و دکترا دارند در حال چانه زنی هستیم
دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران با بیان این که طرح شکایت بعدی که همراه با چانه زنی های لازم در حال انجام است در خصوص حق ایاب و ذهاب همکاران معلم می باشد، عنوان کرد: در تهران ماهی 96 هزار تومان از سال 92 طلبکار هستیم و در شهرستان ها نیز نصف این مبلغ به کسانی که از سرویس استفاده نمی کنند باید پرداخت شود. علاوه بر این، برای حق غذای روزانه و فوق العاده ویژه و حق همطرازی برای معلمانی که فوق لیسانس و دکترا دارند در حال چانه زنی هستیم که متأسفانه در حال حاضر اجرا نمی شود؛ به طوری که دریافتی معلمانی که دکترا دارند با کسانی که با مدرک دکترا در آموزش عالی خدمت می کنند اختلاف معناداری دارد؛ در صورتی که در آموزش و پرورش، اختلاف حقوقی یک لیسانسه با کسی که مدرک دکترا دارد در نهایت 100 هزار تومان است.

عبدی با تأکید بر دیگر شکایات معلمان یادآور شد: شکایت دیگر معلمان، مقرری ماه اول است که دولت در این زمینه تخلف کرده و 14 درصدی که به حقوق معلمان اضافه شده در ماه اول به نام مقرری اول از آنها کسر می شود و وقتی این مقدار در دوازده ماه سال توزیع می شود می بینیم که 14 درصد افزایش حقوق به یازده درصد می رسد که قابل توجیه نیست، علاوه بر این که رئیس سازمان نظام پرداخت ها در سال 92 اعلام کرد که در دیوان محاسبات با بررسی های انجام شده، مشخص گردیده که همه کارمندان دولت که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستند از پرداخت مقرری ماه اول معاف می باشند.

 

 

بیمه آتیه سازان حافظ، بیمه ای ناکارآمد و ضعیف است
وی اضافه کرد: این در حالی است که معلمان هنوز این مقرری را پرداخت می کنند و ما از طریق شکایت در دیوان و مصاحبه ها تخلف مسوولان را به گوش آنان می رسانیم تا مقرری ما برگشت داده شود و به فرهنگیان پرداخت شود.

دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران در خصوص بیمه معلمان تأکید کرد: بیمه آتیه سازان حافظ، بیمه ای ناکارآمد و ضعیف است و بسیاری از بیمارستان ها با این بیمه قرارداد ندارند و معلمان نسبت به آن، اعتراضات زیادی دارند زیرا بسیاری از بیمارستان ها به هیچ وجه این بیمه را قبول ندارند چون به تعهدات خود عمل نمی کند و برای مداوای معلمان، سقف تعیین کرده است و معلمانی که رو به میانسالی هستند نیاز به ویزیت دندان و چشم خود از سوی پزشک دارند ولی این بیمه نسبت به پرداخت هزینه های مربوط به دندان، هیچ تعهدی ندارد، در خصوص چشم پزشکی نیز نهایتاً تا 50 هزار تومان پرداخت می کند که دردی از معلمان را دوا نمی کند؛ حتی گاهی از معلمان خواسته می شود تا خود هزینه های کلان پزشکی را پرداخت کنند و در نهایت معلوم نیست که آیا این بیمه چنین هزینه هایی را پرداخت کند یا خیر.

اسماعیل عبدی همچنین مطرح کرد: از سوی دیگر، اختلاف طبقاتی بین فرهنگیان و سایر کارمندان دولت ایجاد شده و معلمی با بیست سال سابقه و مدرک لیسانس، حقوقی در حدود یک میلیون و سیصد دریافت می کند در صورتی که حقوق دیگر کارمندان دولت زیر سه میلیون تومان نیست؛ حرف معلمان این است که قبل از اجرای طرح رتبه بندی که مجلس به شکل سیاسی و دولت برای فرار به جلو از آن بهره می برد، اختلاف طبقاتی موجود را برطرف نمایند، سپس در خصوص طرح رتبه بندی، نظرخواهی کنند تا بلکه بتوانند این طرح را به سامان کنند.

 

 

مجلس، برخورد سیاسی دوگانه با مسأله معلمان می کند
وی افزود: این طرح در دولت دهم که مجلس با دولت، زاویه نداشت برای معلمان پیش دبستانی و پیمانی که قرار بود تبدیل وضعیت شوند سکوت اختیار کرده بود اما در حال حاضر که مجلس با دولت تدبیر و امید، زاویه دارد برای تسویه حساب شخصی خود از معلمان پیمانی و پیش دبستانی جانبداری می کنند که این نوعی برخورد سیاسی دوگانه با مساله معلمان است.

دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران با اشاره به خبر خوشی که قرار است به معلمان مصادف با روز معلم اعلام شود، بیان داشت: من پیش بینی می کنم که این خبر مربوط به 1350 میلیارد تومانی است که برای اجرای طرح رتبه بندی جذب اعتبار کرده است و می خواهند از هفته معلم آن را به اجرا بگذارند که به نظر می رسد برای انحراف افکار عمومی از اصل مساله معلمان است؛ در صورتی که دریافتی فعلی معلمان، زیرخط فقر است و دولت با اجرای این طرح می خواهد بین فرهنگیان، یک شکاف ایجاد کند.

عبدی خاطرنشان کرد: البته باید اذعان داشت که گفتمان دولت یازدهم که دولت تدبیر و امید است نسبت به دولت قبل بسیار بهتر عمل کرده و نسبت به اصل اعتراض، واکنش قهرآمیزی نشان نمی دهد و تاکنون در تجمعات برگزار شده، هیچ یک از معلمان دستگیر و زندانی نشده اند.

وی ادامه داد: به هر حال پیشنهاد من به دولت این است که ابتدا اختلاف طبقاتی موجود را برطرف کنند، زیرا در حال حاضر قانون نظام هماهنگ برای همه به اجرا درنیامده، بنابراین لازم است که ابتدا قانون به طور کامل اجرا شود و پس از آن، طرح رتبه بندی مطرح گردد.

 

 

 

دامنه خشونت در مدارس افزایش یافته و حتی دانش آموزان به معلمان، تعرض می کنند
دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران با اشاره به شأن و منزلت فعلی معلمان در کشور تأکید کرد: مسأله ای که باید توجه کرد این است که معلمان به لحاظ منزلت و معیشت در وضعیت اسف باری به سر می برند و دامنه خشونت در مدارس، افزایش یافته و حتی دانش آموزان به معلمان، تعرض می کنند؛ در برخی موارد نیز معلمان نسبت به دانش آموزان، خشونت به کار می برند، زیرا معلمی که دارای چند شغل دیگر نیز هست نمی تواند تمرکز لازم را در کلاس داشته باشد و برخوردهای تند با دانش آموزان دارد.

عبدی با بیان این که دانش آموزان به دلیل بی توجهی و دیدگاه بخشی از حاکمیت نسبت به جایگاه معلم و تنزل شأن و جایگاه معلم و آموزش و پرورش، رفتار نادرست همراه با خشونت با معلمان دارند، اذعان کرد: این امر ناشی از خدماتی دانستن حیطه کار آموزش و پرورش و معلم و نه تولید علم است، و شاهد برخوردهای نامناسب از سوی دانش آموزان و یا حتی اولیای دانش آموزان هستیم.

 

 

دولت، اعتماد از دست رفته را به بدنه آموزش و پرورش بازگرداند
وی با تأکید بر این که این چرخه همچون دانه های زنجیر به هم مرتبط است، اضافه کرد: اگر مسؤولان فکری در مورد این مسأله نکنند، منزلت آنها تحت الشعاع قرار داده می شود؛ در صورتی که به اعتقاد من اکنون بهترین فرصت است تا دولت، اعتماد از دست رفته را به بدنه آموزش و پرورش بازگرداند، اما از سوی دیگر، هم اکنون آموزش به نوعی کالا تبدیل شده و آموزش و پرورش با واگذاری برخی مدارس به بخش خصوصی، آن هم به طور غیرکارشناسی، اصل سوم قانون اساسی مبنی بر آموزش همگانی و رایگان را زیر سؤال برده و بار مسؤولیت حقوقی را بر دوش اولیای دانش آموزان قرار می دهد تا کسی که بخواهد تحصیل بهتر داشته باشد باید پول بیشتری بدهد، که با معیارهای حقوق بشری سازگار نیست.

دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران یادآورشد: این در حالی است که هم اکنون یونسکو در حال بررسی و اجرای طرحی است که تا سال 2018 میلادی همه مدارس دنیا را حداقل در مقطع ابتدایی رایگان کنند، اما مسؤولان ما به این فکر هستند که چگونه می توانند از این طریق جیب مردم را خالی کنند و مدارس را به اسم هوشمند سازی، با پول اولیای دانش آموزان بچرخانند.
نظرات
از درج هر گونه نظر تبلیغاتی بپرهیزید.چون نظرات دارای تبلیغ سایت نه تنها تایید نمیشوند .بلکه به عنوان اسپمر به ساماندهی معرفی خواهند شد.
سلام بر عشق در تاریخ شنبه 12 اردیبهشت 1394 09:11 ب.ظ این دیدگاه را ارسال كرده است :

همیشه قهرمان بودن اول شدن نیست . گاهی رکورد خودت را بشکنی قهرمان می شوی ...
سلام
پیش من هم بیاین خوشحال میشم
مجتبی رحیمی در پاسخ گفت : ممنون.حتما سر میزنم...
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.