تبلیغات
باشگاه معلمان ایران - آشنایی مختصر با ریاست دانشگاه فرهنگیان

آشنایی,مختصر,ریاست,دانشگاه,فرهنگیان,

آشنایی,مختصر,ریاست,دانشگاه,فرهنگیان,

آشنایی,مختصر,ریاست,دانشگاه,فرهنگیان,

آشنایی,مختصر,ریاست,دانشگاه,فرهنگیان,

آشنایی,مختصر,ریاست,دانشگاه,فرهنگیان,
آشنایی,مختصر,ریاست,دانشگاه,فرهنگیان,
اخبار آموزش و پرورش,دانشگاه فرهنگیان,باشگاه معلمان ,باشگاه معلمان جوان ایران,فیش حقوقی,ضمن خدمت,فرهنگیان ,
لوگوی حمایتی

باشگاه معلمان جوان ایران

برای حمایت از ما کد زیر را در وبلاگ یا وبسایت خود قرار دهید

آشنایی,مختصر,ریاست,دانشگاه,فرهنگیان,
آشنایی,مختصر,ریاست,دانشگاه,فرهنگیان,
نظرسنجی
به نظر شما رتبه بندی معلمان واقعا خواهد توانست در عمل از چند شغله بودن معلمان جلوگیری نماید؟




دسترسی سریع
اخبار آموزش و پرورش,دانشگاه فرهنگیان,باشگاه معلمان ,باشگاه معلمان جوان ایران,فیش حقوقی,ضمن خدمت,فرهنگیان ,اخبار آموزش و پرورش,دانشگاه فرهنگیان,باشگاه معلمان ,باشگاه معلمان جوان ایران,فیش حقوقی,ضمن خدمت,فرهنگیان ,
آرشیو مطالب
لینک دوستان
نویسندگی در باشگاه
آشنایی,مختصر,ریاست,دانشگاه,فرهنگیان,
ارسال شده توسط : مجتبی رحیمی
ارسال شده در تاریخ : شنبه 15 آذر 1393
من خودم به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان وظیفه خودم دونستم تا در بین خیل عظیم اعتراضات و شکایات نسبت به دانشگاه فرهنگیان به پست متفاوت بگذارم .وقتی این پست رو بخونید خودتون متوجه میشید وقتی در راس یه دانشگاه فردی با اینچنین سابقه ای باشه مطمئنا آیندهی خوبی در انتظار اون دانشگاه خواهد بود . لذا می خواهم در این پست به معرفی اجمالی ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان بپردازم.



محمود مهر محمدی



محمود مهرمحمدی (زادهٔ ۱۳۳۷ در تهران) از اندیشمندان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش است. او سرپرست دانشگاه فرهنگیان و استاد تمام و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس می‌باشد. وی دارای دکترای برنامه درسی و آموزش است. مهرمحمدی آثار و پژوهش‌های متعددی در باب آموزش و پرورش دارد و مسئولیت‌های متعددی در این حیطه داشته است.

زندگی‎نامه

محمود مهرمحمدی به سال ۱۳۳۷ در خانواده‌ای مذهبی که وضع اقتصادی متوسطی داشت در تهران متولد شد. بیشتر دوران تحصیلش را در مدرسه علوی گذراند و در سال ۱۳۵۵ دیپلم ریاضی را اخذ کرد. سپس برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و تحصیلات دانشگاهی خود را در آمریکا گذراند. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته فناوری صنعتی از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و کارشناسی ارشد خود را از همان دانشگاه در رشته فناوری آموزشی گرفت.

دوران بین کارشناسی ارشد و دکترا (۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴) را در ایران گذراند و در زمان وزارت محمدعلی نجفی در وزارت علوم، به عنوان مدیر کل دفتر نظارت و سنجش آموزش وزارت علوم فعالیت می‌کرد. سپس دکترای تخصصی خود را در گرایش برنامه درسی و آموزش از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی کسب کرد. وی در سال ۱۳۶۷ به ایران بازگشت و در زمان وزارت فرهادی، مسئول مرکز برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم شد. در سال 1368 با ورود نجفی به وزارت آموزش و پرورش، مهرمحمدی نیز به عنوان مشاور پژوهشی دکتر نجفی در وزارتخانه مشغول به کار شد. در سال 1375، پژوهشکده‌ای در وزارت آموزش و پرورش به نام پژوهشکده تعلیم و تربیت تاسیس شد که در زمان وزارت آقای مظفر به پژوهشگاه تبدیل شد. از آن سالها به بعد مهرمحمدی درگیر کار اجرایی نشد و تمام وقت در دانشگاه تربیت مدرس مشغول به تدریس بود.ا اینکه در ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ به سرپرستی دانشگاه فرهنگیان منصوب شد.

علاوه بر این، وی هم اکنون عضو هیئت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس با رتبه استاد تمام و عضو هیات موسس انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و سردبیر فصلنامه علمی-پژوهشی تعلیم و تربیت (پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش) است. او مجری طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش در سال‌های ۸۳ تا ۸۸ نیز بود.


کتاب‌ها


  • ۱- ١٣٧٩, نظریه های برنامه درسی، جی، پی، میلر، ترجمه به فارسی، , انتشارات سمت، , ایران
  • ۲- ١٣۶٨, مبانی علمی هنر تدریس، ان. ال. گیج، ترجمه به فارسی،, انتشارات مدرسه، , ایران
  • ۳- ١٣٨١, برنامه درسی: رویکردها، دیدگاهها و چشم اندازها، , انتشارات به نشر، مشهد، , ایران
  • ۴- ١٣٧٩, بازاندیشی فرایند یاددهی – یادگیری و تربیت معلم., انتشارات مدرسه، , ایران
  • ۵- ١٣٧٨, جستارهایی در پژوهش در آموزش و پرورش، , پژوهشکده تعلیم و تربیت، , ایران
  • ۶- ١٣٧۵، بررسی تطبیقی ابعاد اساسی نظام آموزش و پرورش آلمان و مقایسه آن با جمهوری اسلامی ایران، , پژوهشکدة تعلیم و تربیت، , ایران
  • ۷- ١٣٨٣, آموزش عمومی هنر: چیستی، چرایی و چگونگی، انتشارات مدرسه، , ایران
  • ۸- ١٣٨٢, زبان تخصصی برای رشته برنامه‌ریزی درسی، انتشارات سمت، , ایران
  • ۹- مهرمحمدی و دیگران ١٣٨٧, روش‌شناسی مطالعات برنامه درسی، سمت، ایزان
  • ۱۰- مهرمحمدی ١٣٨٧, بازاندیشی فرایند یاددهی یادگیری، مدرسه، ایران
  • ۱۱- درامدی بر آموزشگری در آموزش عالی: به سوی استاد آموزش پژوه، مهرمحمدی و دیگران ۱۳۹۲، انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، ایران



مسئولیت‌های اجرایی

  • 1- مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، , ٢٩/٠١/١٣٦١ - ٢٩/٠١/١٣٦٤
  • 2- رئیس مرکز برنامه‌ریزی آموزشی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، , ٢٩/٠١/١٣٦٦ - ٢٩/٠١/١٣٦٨
  • 3- مشاور پژوهشی و برنامه‌ریزی وزیر، وزارت آموزش و پرورش، ٢٩/٠١/١٣٦٧ - ٢٩/٠١/١٣٧٦
  • 4- مدیر کل، مرکز تحقیقات آموزشی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش , ٢٩/٠١/١٣٦٩ - ٢٩/٠١/١٣٧١
  • 5- رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت، وزارت آموزش و پرورش، , ٢٩/٠١/١٣٧٤ - ٢٩/٠١/١٣٧٦
  • 6- رئیس گروه تعلیم و تربیت، دانشگاه تربیت مدرس، ٢٩/٠١/١٣٦٨ - ٢٩/٠١/١٣٧٩
  • 7- سردبیر، فصلنامه تعلیم و تربیت، پژوهشکدة تعلیم و تربیت , ٢٩/٠١/١٣٦٧ -
  • 8- عضو شورایعالی آموزش و پرورش، , ٢٩/٠١/١٣٨١ - ٢٠/٠٣/١٣٨۵
  • 9- عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، , ٢٩/٠١/١٣٨٢ - ٢٦/٠٤/١٣٨٤
  • 10- عضو کمیته واژه گزینی علوم تربیتی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، , ٢٩/٠١/١٣٨٢ -
  • 11- سردبیر فصلنامه مطالعات برنامه درسی، انجمن برنامه‌ریزی درسی ایران، , ٢٩/٠١/١٣٨٢ -
  • 12- استادیار : وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، , ٢٩/٠١/١٣٦٧ - ٢٩/٠١/١٣٧٦
  • 13- دانشیار: گروه تعلیم و تربیت، دانشگاه تربیت مدرس، , ٢٩/٠١/١٣٧٦ - ٢٠/١٠/١٣٨۵
  • 14- استاد تمام، دانشگاه تربیت مدرس، ٢٠/١٠/١٣٨۵ -
  • 15- مدیر گروه تعلیم و تربیت/ دانشگاه تربیت مدرس، ٢٠/٠۵/١٣٨٦ -
  • 16- رئیس کمیته علوم تربیتی/ شورای برنامه‌ریزی/ وزارت علوم، ١۵/٠٦/١٣٨٧ -
  • 17- رئیس دانشگاه فرهنگیان/ 1392/6/24

جوایز

  • ۱. پژوهشگر برگزیده علوم انسانی، جشنواره بین‌المللی فارابی، ١٣٩١
  • ۲. استاد نمونه دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تربیت مدرس، ١٣٨٣
  • ۳. استاد نمونه کشوری، ایران / وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ١٣٨٨
  • ۴. استاد راهنمای برتر، جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور،


زمینه‌های مورد علاقه تحقیقاتی

1- رویکردهای طراحی برنامه درسی 2- روش شناسی پژوهش در حوزة برنامه درسی 3- هنر و زیباشناسی در برنامه درسی 4- برنامه درسی پنهان، برنامه درسی پوچ 5- تلفیق در برنامه های درسی 6- مطالعات تطبیقی در حوزة برنامه درسی 7- راهبردهای یاددهی – یادگیری 8- برنامه ریزی درسی آموزش عالی


امیدوارم نگاهمون نسبت به آینده دانشگاه فرهنگیان عوض بشه..



نظرات
از درج هر گونه نظر تبلیغاتی بپرهیزید.چون نظرات دارای تبلیغ سایت نه تنها تایید نمیشوند .بلکه به عنوان اسپمر به ساماندهی معرفی خواهند شد.
اخبار بروز آموزش وپرورش در تاریخ چهارشنبه 1 بهمن 1393 05:07 ب.ظ این دیدگاه را ارسال كرده است :
سلام همکارگرامی وبلاگتان بسیار زیبا و بروز می باشد.لطفا به بنده هم سر بزنید.
من لوگوی وب شما را در وبلاگم قرار دادم وازشما خواهشمندم که لوگو وبلاگ بنده را نیز به وب خودتان اضافه کنید.درضمن شما قبلا لینک شده اید
همکار در تاریخ سه شنبه 2 دی 1393 12:53 ب.ظ این دیدگاه را ارسال كرده است :
سلام. لوگو شما در سایت ما قرار گرفت. لطفا لوگو و لینک ما را در وب خود قرار دهید و اطلاع دهید تا لینک شما هم افزوده شود.
مجتبی رحیمی در پاسخ گفت : لوگوتون رو گذاشتم .
ممنون.
فرهنگی سرا در تاریخ یکشنبه 23 آذر 1393 10:59 ق.ظ این دیدگاه را ارسال كرده است :
سلام دوستان ، شبکه اجتماعی فرهنگی سرا شبکه ایست ساخته دانشجویان فرهنگی با امکاناتی برابر با فیسبوک مخصوص فرهنگیان
برخی از امکانات: امکان ایجاد پروفایل شخصی - دوستی ، چت خصوصی و ... - لایک- امکان ایجاد انجمن -امکان ایجاد گروه-امکان ایجاد نظرسنجی- امکان ایجاد آلبوم عکس، فیلم، موسیقی و ...
لطفا اطلاع رسانی کنید. یا علی
farhangisara.ir
مجتبی رحیمی در پاسخ گفت : چشم حتما....
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.